למה צריך הכנה ללידה?

    דבי אנגלרד Comments Off on למה צריך הכנה ללידה?
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם סבתא שלי ילדה בלי הכנה ללידה וגם אמא שלי ילדה בלי הכנה ללידה, אז למה שאני לא אלד בלי הכנה כזו? זוהי רק אחת השאלות בהן אני נתקלת בשנות עיסוקי בתחום הלידה. זאת ועוד, מה יש להתכונן לדבר שכל אחד עובר בסופו של דבר? מה ניתן ללמוד בקורס שלא מופיע בספרים? ומה הקשר בין מה שנלמד ללידה שתהיה בסופו של דבר…

    אני אוהבת את השאלות הללו כי אני חשה שמי שמקבלת עליהן תשובות, באה ממקום אחר לקורס, ממקום שמכין את כלי הקיבול, לרכישת ידע, כלים וכוחות לתהליך הניסי והמופלא הזה שאין שני לו, כאשר הגוף והנפש פועלים בליהוק מושלם לקראת חיים חדשים וטהורים שיגיחו לאויר העולם. חיים של בריאה חדשה, חיים של אם ואב, חיים של משפחה.

    התשובה לשאלות האלו מתחילה בעצם בתורת הנפש שיסודותיה בהררי קודש של היהדות. התורה מדגישה לא אחת את החשיבות של ההכנה וההתכוננות. בפרשת לקיטת המן לפני שבת נאמר ״והיה ביום השישי והכינו את אשר יביאו", שם מסבירים את חשיבות ההכנה ליום השבת ככזאת שמעמיקה את החיבור ליום המנוחה המקודש. גם ההכנה לקראת מתן תורה במעמד הר סיני הוגדרה למשך שלושה ימים שלמים שכולם הכנה והתקדשות. להכנה יש משמעות המשליכה על הזמן החדש שיבוא, על מאורע שטרם היינו בו. ככל שאנחנו מתכוננים יותר, אנו באים בשלים יותר, מצוידים בכלים ובכוחות לקראת המתרחש. כך הכינו אותנו לכל צעד משמעותי בחיינו: כניסה לבית הספר, תקופה של בחינות ואתגר, בנית בית נאמן בישראל. כי לכל פרק חדש ומשמעותי, דרושה הכנה. כזו שתעניק כוחות וכלים מעשיים ומועילים להסתגלות למעבר אליו ולהתמודדות בו.

     ההכנה בקורס הכנה ללידה היא בראש ובראשונה צבירת ידע. בהיר ונהיר. הכרות עם מונחים רחוקים ולא מוכרים. כאשר באים לתהליך שעשוי לעורר דאגה, פחד או חוסר וודאות, ידע מהווה כח. הידע הניתן בקורס הינו העדכני ביותר בתחום ומתעדכן תדיר במחקרים ובשירותים הרלוונטיים למסע זה.

    הנוכחות בקורס קבוצתי מהווה ערך מוסף בתהליך ההכנה. להיות חלק ממעגל של נשים הנמצאות כולן באותו על פתחו של אותו מפתן, הוא מקור העצמה והזדהות ומקום שנותן מענה ותמיכה לכל תהיה או שיתוף.

    קורס הכנה ללידה נותן מקום מיוחד לשינוי המשמעותי אותו חווה האם והמשפחה במעבר החדש והמשמעותי. המסר של הקורס הוא שלא רק תינוק נולד, אלא גם אם ומשפחה. והשינוי הזה ילווה בהכלה, בתמיכה והעצמה.

    לידה היא דבר שמתכוננים אליו במשך חודשים ארוכים אך לא באמת ניתן לחזות ולשער איך היא תהיה בקצה המסע. כולנו יודעים כמה כח משפיע יש לחשיבה שלנו על החיים בפועל. וכך גם במסע זה, המחשבות המלוות את המסע, משפיעות עליו. בקורס הכנה ללידה אנו שואפים לאמץ גישה חיובית לתהליך מתוך קו מנחה שאמא בריאה ותינוק בריא הם המתנה הגדולה מכל.



    0 תגובות